-
przejawia symptomy nadruchliwości;
-
ma trudności:
– z koncentracją
– z nieprawidłowym napięciem mięśniowym
– z niezgrabnością ruchową, przez co są problemy
– z podejmowaniem nowych zajęć ruchowych jak
na przykład jazda na rowerze, bieganie, pływanie
– z wykonywaniem precyzyjnych ruchów manualnych np. rysowanie, cięcie, pisanie, malowanie, nawlekanie; -
posiada opinię o dysleksji, dysortografii, dyskalkulii;
-
unika kontaktu z rówieśnikami;
-
przeżywa trudne emocjami;
-
unika miejsc hałaśliwych, zatłoczonych;
-
niechętnie bawi się na placu zabaw (zabawy w piasku, huśtanie, zjeżdżanie na zjeżdżalni);
-
nie toleruje niektórych faktur ubrań (gryzące ubrania, metki);
-
jest nadwrażliwe na światło;
-
ma wybiórczość pokarmową;
-
pojawiają się niekontrolowane ruchy kończyn;
-
poszukuje nowych mocnych bodźców poprzez mocne drapanie, machanie rękoma, wyginanie palców, przeciskanie się przez – ciasne powierzchnie, ugniatanie w kocu, mocne huśtanie, kręcenie na fotelu obrotowym, chodzenie boso, rozbieranie się, chodzenie nago, szukanie doznań cieplnych.